הביקור ההיסטורי • עומאן: "הגיע העת להתייחס לישראל בדרך אחרת"

    שלמה ריזל No Comments on הביקור ההיסטורי • עומאן: "הגיע העת להתייחס לישראל בדרך אחרת"

    שר החוץ של עומאן מתייחס לביקור ההיסטורי של ראש ממשלת ישראל במדינה הערבית הראשונה חצי האי ערב, בדבריו אמר שר החוץ, "היהודים חיו כאן מאז ומעולם, אולי צריך ללכת בדרך חדשה עם ישראל"

    בפגישה עם הסולטאן קאבוס צילום: לע"מ
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תהליכי נורמליזציה עם ישראל: לאחר ביקורו ההיסטורי והמוצלח של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, בסולטנות עומאן, הגובלת עם תימן ערב הסעודית ואיראן. מגיב היום (ראשון) שר החוץ של עומאן על הביקור ההיסטורי שגרם לסערה בעולם הערבי בעד ונגד: "היהודים חיו באזור מאז ומעולם".

    של השר לענייני חוץ של עומאן, יוסף בן עלוי דיבר על קבלת ישראל כדבר מוגמר וקיים, והביא את היחסים ההיסטוריים של היהודיים עם הערבים שחיו באזור חצי האי ערב: "ישראל היא מדינה שקיימת באזורנו וכולנו יודעים זאת. פתרון הסכסוך הוא דבר טוב גם לישראלים וגם לפלסטינים. היהודים חיו באזור זה מאז ומעולם. אולי הגיעה העת להתייחס בדרך אחרת לישראל ולהביא לכך שאף היא תתחייב לנהוג כך. עומאן אינה מתווכת בין הישראלים לפלסטינים אך אנו מציעים רעיונות שיסייעו להתקרבות בין הצדדים".

    ברשתות החברתיות הערביות, הגיבו לביקור שגרם לסערה גדולה בעולם הערבי, בצורה חצויה. חלקם היו כנגד כל ניסיון נורמליזציה עם ישראל, וחלק לא מבוטל קרא לזנוח את הדרך הישנה והגזענית ולנסות להתחבר למדינה החכמה, שיש המון מה ללמוד ממנה.

    מדובר בביקור היסטורי מאז 1997 בה ביקר שמעון פרס וראש הממשלה יצחק רבין, היחסים התנתקו לאחר תחילת האינתיפאדה, אך היום יש גל של חידוש היחסים עם ישראל, במיוחד באזור סעודה והמפרציות, שחלקן מקיימות קשאים שקטים וגלויים למחצה עם ישראל, בעיקר סביב ענייני הביטחון והמלחמה המשותפת עם איראן.

    ראש הממשלה התייחס לביקור ההיסטורי ואמר: "ביום שישי חזרנו רעייתי ואני מביקור מדיני היסטורי בעומאן. נפגשתי שם עם מנהיג עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד, אדם מאוד מנוסה ומאוד מרשים. זהו ביקור ראשון רשמי של ישראל בעומאן מזה 22 שנים.

    הביקור הזה מגיע על רקע מאמצים מדיניים שאני מקדם בשנים האחרונות מול מדינות ערב. בפגישה הארוכה שלנו אנחנו דנו בהרחבה באתגרים העומדים בפני המזרח התיכון.

    אלו היו שיחות חשובות – גם למדינת ישראל ושיחות חשובות מאוד לביטחון ישראל. יהיו עוד".

    ביקור ראש הממשלה ביום חמישי האחרון:

    WhatsApp Image 2018-10-28 at 18.48.02(1) WhatsApp Image 2018-10-28 at 18.48.02(2) WhatsApp Image 2018-10-28 at 18.48.02



    0 תגובות